Makijaż fotograficzny bez tajemnic cz.1


Cześć kochane!

Zapewne znajdują się wśród Was dziewczyny, które już nieco odważnej zajmują się makijażem. Jeśli Wasze prace "zaczynają wychodzić z domu" i malujecie już nie tylko na własne potrzeby, ale powoli zdobywacie klientki, to prędzej czy później, Waszym zadaniem będzie wykonanie makijażu do sesji fotograficznej.

Przyznam, że to najczęściej wykonywany przeze mnie rodzaj makijażu, bo taki jeden fotograf niedawno mi  się oświadczył... Rozumiecie ;) Współpraca się kręci! Wracając do tematu...

Chciałabym przypomnieć Wam dziś kilka podstawowych zasad związanych z tym rodzajem makijażu. Większość z nich poznałam w szkole, niektóre podpatrzyłam przy współpracy z wizażystkami jako modelka, ale opracowałam też kilka własnych. Mam nadzieję, że się przydadzą i zapraszam do obszernej lektury ;)

Wszystkie zasady podzieliłam na dwa posty, by za bardzo Was nie zamęczyć. Ostatnią (trzecią częścią) będzie podsumowanie i kilka dodatkowych informacji. 

Podstawowe zasady makijażu fotograficznego (część 1): 

1. Makijaż fotograficzny powinien być zdecydowanie ciemniejszy niż użytkowy. Należy pamiętać, że aparat zazwyczaj "kradnie", więc lekko przerysowana całość make up'u będzie jak najbardziej na miejscu.

2. Symetryczna twarz jest uznawana jako najbardziej atrakcyjna, dlatego należy przestrzegać tej zasady także w makijażu. Pamiętajcie o korekcie kształtu ust i oczu. Makijaż fotograficzny najlepiej wykonywać z lustrem, by stale kontrolować symetrię.

3. Każde światło daje inny efekt.

Światło ciepłe
podkreśla koloryt skóry i ciepłe odcienie kosmetyków. Także lekko zaokrągla twarz. Fiolety, róże i niebieskości ulegają zszarzeniu.
Światło zimne eksponuje barwy chłodne, podkreśla rysy twarzy oraz nadaje cerze porcelanowy wygląd.
Makijaż do intensywnego  światła powinien być wykonany przy użyciu matowych barw z silnym modelowaniem twarzy.
Światło miękkie ( odbijane od blendy np. dzienne) pasuje do minimalistycznych makijaży opartych o pastelowe odcienie. Ciężkie podkłady i ostre linie wyglądają bardzo nienaturalnie.

  Światło ciepłe. fot. R. Dąbrowski, mua: P. Budzińska
 
 Światło zimne Światło zimne. fot. M. Monart, mua: A.Wąsowicz

4. Twarz powinna być idealna a niedoskonałości cery dobrze zakryte. Należy używać bardzo gęstego podkładu lub kamuflażu o ton ciemniejszego niż cera (aparat "zjada" kolor).
Podkład nakładamy także na szyję, dekolt i inne widoczne części ciała (przy czym można użyć już lżejszego kosmetyku).

5. Twarz powinna być dobrze wymodelowana, ponieważ obiektyw ją spłaszcza. Najlepiej zrobić to jeszcze w mokrej fazie makijażu- kamuflażem lub ciemniejszymi odcieniami podkładu.

  fot. M. Woliński, mod: J. Nowak, mua: ja

6. Cienie pod oczami powinny być pokryte beżowym lub cielistym korektorem. Jasne odcienie mogą spowodować efekt "białych okularów" poprzez odbicie światła lamp.

7. Należy pamiętać o tym, by twarz pozostała matowa. Koniecznie jest dokładne pokrycie pudrem transparentnym (najlepiej fiksującym). Warto także w trakcie sesji odsączać nadmiar tłuszczu specjalną bibułką.

cdn.

To by było na tyle w pierwszej części cyklu. Mam nadzieję, ze Was nie zanudziłam, że informacje się przydadzą i jeśli jesteście ciekawe reszty zasad, zapraszam na kolejny post ;)

Całość cyklu o makijażu fotograficznym, będzie można znaleźć w zakładce Paczuszka Pomocy Naukowych, którą powoli (po długiej przerwie) biorę w obroty ;)
A Może macie propozycje co powinno się w niej znaleźć? ;) Czekam na komentarze!

Pozdrawiam :*

15 komentarzy:

  1. Mega przydatny post! Dziękuuuuuuuuję i czekam na następne! ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawe spostrzeżenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne rady! a zdjęcia piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. wiem wiem, widziałam ostatnio na facebook'u ;) cieszę się! ;)

      Usuń
  5. już kilka razy miałam okazję malować modelki do sesji zdjęciowej i uczyłam się sama z książek i internetu a tu takie genialne porady, ujęte w nich wszystko co najważniejsze;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale trafiłam własnie tego szukałam cały czas mam problem jak ustawić obiektyw funkcje żeby ładnie zrobić foto oka

    OdpowiedzUsuń
  7. super super dowiedzieć się od profesjonalistów takich rad... ludzie nie chcą tak chętnie ich przekazywać;/.. jestem zachwycona !;))

    OdpowiedzUsuń
  8. genialny wpis, bardzo przydatny zwłaszcza dla mnie że się uczę, parę rzeczy już wiedziałam, kilka nie więc dobre uzupełnienie :)
    ps. fajne by było coś o tuszowaniu problematycznej cery bez robienia efektu maski ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podzielam zdanie, przydatne wskazówki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Justyna Abramska11 lutego 2019 18:29

    Oczywiście makijaż do zdjęć musi być również bardzo dobrze i starannie przygotowany. jednak bardzo wiele zależy od osoby robiącej zdjęcia i następnie je obrabiając. Tak jak często jest to pokazane na https://thebeauty-runway.com/ to makijaż do zdjęć wygląda naprawdę czarująco.

    OdpowiedzUsuń
  11. 25 yrs old Administrative Assistant IV Rollin Saphin, hailing from Levis enjoys watching movies like Mysterious Island and Kayaking. Took a trip to Gusuku Sites and Related Properties of the Kingdom of Ryukyu and drives a Ferrari 250 LM. swietna strona

    OdpowiedzUsuń